Werkwijze

De stichting probeert fondsen te werven - voornamelijk in Nederland - teneinde de doelstellingen te realiseren. De kosten hiervan worden zo laag mogelijk gehouden, zodat zoveel mogelijk geld ten goede komt aan het doel; het verbeteren van de toekomst van de kinderen en volwassenen in Naminya.

De stichting is een non-profit organisatie en de bestuursleden voeren hun werkzaamheden onbezoldigd uit. Alle activiteiten voor de dorpelingen van Naminya worden door de bestuursleden en vrijwilligers met hart en ziel uitgevoerd.

De stichting handelt rechtstreeks met Noah's Ark Academy Naminya (NAAN). Hierbij wordt geen gebruik gemaakt van tussenpersonen. Jaarlijks gaan één of meerdere bestuursleden op eigen kosten naar Naminya om de voortgang te bespreken en toekomstplannen af te stemmen. Vanuit Nederland is er maandelijks tenminste één keer contact met de directeur om de lopende zaken te bespreken.

Donaties worden gebruikt om onder andere de bouw van de school te ondersteunen en kinderen naar school te laten gaan. Met NAAN wordt overlegd waar op dat moment de meeste steun nodig is.